Taas oli tänään neuvola. Tuntuu, että siellä saa ravata alvariinsa. No jos ois vielä yks tän päiväsen jälkeen. Tänään oli taas sijainen, ku oma terkka on vielä lomalla. Mulla oli aika 13.45, ja siellä oottelin ja vasta 14.05 joku tuli kysymään, että millos mun aika on. Oisin mä tietty itekki voinu käydä jostain kysymässä, mutta aattelin, että ku istuin siellä käytävällä sen 20 minuuttia ja siitä meni ainaki kolme eri terkkaa ohi ja ne ihan selvästi näki, että mä ootan siel, että joku ois tajunnu, että mulla ehkä ois aika. Ni se kenelle mulla se aika oli, ni oli vaan unohtanu, että sillä ois vielä potilas. No eipä mulla mihinkään varsinaisesti kiire ollu, mutta sitten tuntu, että se käynti ei muuten lopu koskaan, kun se teki kaiken jotenki tosi hitaasti ja kyseli ties mitä. Edelleenkään ei niin kauheesti huvittanu sellaselle mitään kertoa, ketä en enää tuu näkemään. Seuraavalla kerralla on onneks taas oma terkka.

Paino oli 62,6 kg, eli laskenu edelliskerrasta 400 g, mikä oli ihan positiivista. Jonkun verran on sitten vissiin ollu sitä turvotusta. Paineet oli edelleen hyvät 117/73 ja pulssi 104. Sf-mitta 34 ja käyrä kulkee siinä ihan vähän keskikäyrän yläpuolella tasasesti. Sitten se hemoglobiini, joka oli kaks viikkoa sitten 127, ni oli nyt 144!! Ja mä en tosiaankaan oo ees muistanu ottaa sitä rautaa joka toinen, vaan enemminkin joka kolmas päivä. Eli aika itekseen se on noussu lähes lähtölukemiin (150). Viimeks sanottiin, että rautaa pitää syödä niin kauan, että hemppa saadaan 130:een. Tänään sitten sanoin, että nyt ei varmaan tarvi rautaa sitten enää syödä, ni sepä sanoki vaan, että syö vaan!! No mulla on sitä jäljellä vielä 5 tablettia, ni otan niitä nyt tässä sillee, aina ku muistan, mutta uusia en kyllä sitte enää osta. Hyvin riitti se 30 tabletin paketti, jonka äitiltä sain.

Nyt alkaa kyllä olee jo sellanen olo, että vois pikku hiljaa lähteä sinne synnyttää. Koko ajan on ihan järjettömän kuuma, varsinki sillon ku on just syöny. Vatsa on ollu jotenki ihan sekasin jo ainaki pari päivää ja seki vois olla merkki siitä, että jotain ois tapahtumassa. Tosin se nyt saattaa olla sekasin muutenkin. Sit on jotenki sellanen tosi painostava tunne tossa rintakehän kohalla koko ajan. Ei varsinaisesti hengästytä, mutta joku sellanen painostava ahdistus tuntuu tuolla ruokatorven ja henkitorven alueella. Muuten olo jokseenkin sama, kun ennen, vatsa tosin tuntuu välillä vähän kipeeltä, mutta sekään ei tunnu liittyvän niihin supistuksiin millään lailla. No eipä tässä toivottavasti kauaa enää oo.