Mä aina aattelin, että en ois mitenkään ylihysteerinen, mutta oon mä tainnu sitten kuitenkin olla.. tän raskauden aikan oon ehtiny epäilee kohdunulkoista raskautta, kohtuverenvuotoa, raskausdiabetestä, pissatulehdusta, raskaushepatoosia ja nyt viimesimpänä raskausmyrkytystä.. eli lähes kaikkea mahollista, mitä nyt vois vaan olla.. kaikkiin on kyllä ollu ihan todenmukasia oireita ja parempihan se on olla valppaana, mutta jos nyt vaikka vähän rauhottuis..

Maanantain neuvolassa oli kaikki ihan kunnossa, mutta eilinen paha olo oli niin paha, että se vähän pelästytti. Lisäks vauva liikku eilen huomattavasti vähemmän kun yleensä. Ja tänään on tuntunu lähes koko päivän kipua tossa rintojen alla, mitä on kyllä ollu jo kuukauden muutenkin, mutta jostain taas löysin, että sekin vois olla raskausmyrkytyksen oire, mutta ilmeisesti sen pitäis kuitenkin olla erilaista kipua, kun mitä mulla on. No joka tapauksessa soitin sitten ihan varmuuden Jorviin ja siellä ystävällinen kätilö rauhotti mun pelkoja ja käski laskee liikkeitä, mitä olin kyllä jo tehnykki ja sano, että sit jos tulee se alle 10/h, ni sit vaan sinne näytille. Mutta kyllä niitä tulee helposti sen, vaan paljon vähemmän kun normaalisti.. no kyllä se äsken piti taas sellasen melko aktiivisen liikuntasession, että ehkä siellä on kaikki kuitenkin ihan hyvin. Ja tosta myrkytyksestähän se varmaan selkein oire on se verenpaine, ni kävin senkin sitten ihan oman mielenrauhan vuoksi mittaamassa tossa terkkarin itsepalvelupisteellä ja ihan oli normaalit hyvät arvot.. toi onki hyvä kun siellä voi käydä mittaamassa, ni ei tarvi sen enempää panikoida.

Tänään pitäis ilmottautua ens viikon toiseen tenttiin, mutta nyt taidan jättää sen ihan suosiolla väliin. En mitenkään ehi lukea kahteen tenttiin niin, että saisin ne molemmat läpi, ni parempi kai se ois ees että se toinen menis läpi. En kyllä tiiä siitäkään, että meneekö, mutta ois ehkä enempi mahollista. Sitten mulla ois ihan kauheesti tekemistä täällä kotona, vauvaa varten on vielä kaikki laittamatta ja tänään tuli jo paniikki, että entä jos tää syntyykin jo ihan kohta. Ja sitten pitäis ens viikon lauantaiks saada siivottua oikein kunnolla ja kun toi liikkuminen on noitten jatkuvien supistuksien takia jo hieman hankalaa, ni saa nyt nähä saanko ylipäätään mitään aikaseks..