Kaikki alkuaikojen raskausahdistus on mennyt ohi ja vaihtunut pelkkään onnellisuuteen. Oli ilmeisesti vaan sitä alun paniikkia, kun kaikki oli niin uutta. Ja ymmärtäähän sen..

Np-ultra oli maanantaina ja se oli jotain ihanaa. Edellisessä ultrassa, kun se oli sillon vielä niin alkuvaiheessa ja kun ei siinä kuvassakaan näkyny mitään muuta kun sellanen epämääränen möntti, ni musta ei tuntu miltään. Ja sitten tuli vaan tosi huono omatunto, että en mä oo ees tainnu ansaita koko raskautta, kun ei tunnu miltään, vaikka tää on just sitä mitä on aina toivonu.. mutta nyt sitten tuolla edellisessä ultrassa sainkin onnekseni huomata, että en mä ookkaan ihan tunteeton.. alko ne kyyneeleet siellä valumaan ihan huomaamatta.. :) Se kätilö kyl vaikutti vähän tunteettomalta, mut ehkä se on vaan niin tottunu, että kaikki siellä itkee.. :)

Ultra tehtiin jo tosta vatsanpäältä, ihan kiva, ettei aina tarvi olla haarat auki... se kyllä sattu yllättävän paljon, ku taisin jännittää ihan hulluna vatsalihaksia ja sit se joutu painaa sitä tosi kovaa.. ennen ku sitten vähän sain rentouduttua..

Mä oon aina aatellu, että se sydänäänten kuuntelu on se juttu, mistä tulee itku.. mutta kun toisaalta sen jo etukäteen ties, miltä se kuulostaa... ja niitä sit kuunnteltiinkin vaan pari sekunttia, syke tais olla jotain 159..
Mutta kukaan ei ollu mulle kertonu, että se pieni jo tossa vaiheessa liikkuu siellä ja että sen voi nähä siitä ruudulta.. kun aina on vaan nähny niitä kuvia, missä se vauva on, mutta en mä oo ollenkaan tajunnu, että siinä kuvassa vois myös näkyy, miten se oikeesti elää..!! Se oli ihan parasta, ku eka se oli ihan paikoillaan, mutta sit ku oli vähän aikaa tökitty, ni alko kädet ja jalat hirveesti heiluu ja se näytti jo ihan vauvalta.. <3 <3 Ni se oli tosi hassua.. sellasen videopätkän ku ois saanu kotiin, ni sitä vois vaan tuijotella tuntikausia.. :)

Ja niskaturvotuskin oli ihan ok, jotain 0,7 mm, eli ei mitenkään huolestuttava lukema. Viikot oli ultran mukaan 11+5 ja mä oon aina kuvitellu, että se lopullinen laskettu aika määräytyy ton ekan varsinaisen ultran mukaan, mutta silti se täti vaan laski viikot edellisten menkkojen mukaan, joiden mukaan viikkoja oli kasassa 11+3.. ja mä oon ite koko aika laskenu sen mukaan miten ne neuvolassa ne laski, eli ois ollu 11+4.. mut nyt sit ilmeisesti mennään tolla menkkojen mukaan olevalla, eli tänään ois 11+6 ja laskettu aika on sit 17.7. Ärsyttää vaan ku mä oon vaan ite sanonu kaikille, mis on kysytty, että ne menkat oli 10.10. ja nyt joka paikassa lasketaan sen mukaan.. ja varmaan se pitääkin ihan paikkaansa, mutta ku mä en oo ikinä oikein tienny, että miten mä ton alkamispäivän laskisin, ku ne tuppaa aina olemaan vähän erilaiset ja alkamaan miten sattuu.. kun tais olla muistaakseni niin, että pieni vuoto alko jo 8.10. mutta koska me oltiin lääkärin kans sovittu, että sellasta pientä tiputtelua ei lasketa, koska sitä saattaa joskus olla parikin viikkoa, ni sit laskin, että eka oikee kiertopäivä ois ollu toi 10. ja alotin sitten Clomit 12.10. Joten kun Clomeja otettiin kierron 3.-7. päivä, ja alotin ne 12., ni sen perusteella toi 10. ois sitten kierron eka päivä.. Mikäli joku jakso lukee tän koko sepustuksen, ni oisko jotain mielipiteitä, mikä ois pitäny sanoo menkkojen alkupäiväks..??

Mun piti tosta kysyä sillon siellä varhaisultrassa, mutta kun siellä oli taas eri lääkäri (tais olla jo 6. eri), ni se jotenki jäi kun ois pitäny koko juttu taas alusta selittää ja sillä tuntu muutenki olevan jotenki kiire.

Ja eihän se nyt mulle oo mitenkään päivän päälle väliä, että mikä päivä nyt on menossa, mutta mietin vaan esim. sitä, että jos saa mennä enintään sen kaks viikkoa yli, eli jos ei oo syntyny, ni viimestään käynnistettäis 42+0, ni jos se oiski sit jo oikeesti enemmän yli, jos ne viikot on laskettu oikein.. tosin kyllähän sitä vauvaakin siellä varmasti koko ajan seurataan, eikä sokeesti vaan katota noita päiviä, mutta mua jotenki ahistaa, kun ei oo varmaa mikä se päivä nyt on.. tietty eiks kaikkein varmista ois laskea siitä ovulaatiopäivästä, kun se nyt aika varmasti on kuitenkin tiedossa.. sillonhan se raskaus varsinaisesti on kuitenkin alkanu, koska jos on esim. jollain tosi epäsäännöllinen kierto, ni eihän se menkkojen alkamispäivä sillon kerro mitään, kun se ovishan voi olla koska vaan.. niin otetaankohan sillon käyttöön se  viikkomäärä, minkä ultra näyttää.. niin, että miksei sitten nyt voi.. ois vaan niin helpompi ku ois se säännöllinen kierto ja tietäis tasan tarkkaan sen ensimmäisen vuotopäivän ja siitä vois laskea ja se ois oikein..

Kylläpäs tuli nyt monimutkasta ja varmaan vähän epäkiinnostavaa tekstiä.. saa kommentoida, jos noista viikkojen laskuista tietää.. mä kun en taida tietää niistä juurikaan mitään.. :)

Pahoinvointi on tullu hieman takas.. itse asiassa sillon ultra-aamuna tuli eka kerran sellanen kunnon oksu-oksu-lima, ei onneks aamupalat tullu ylös kuitenkaan.. muuten en kyllä oksentele, toikin sai alkunsa hampaitten pesusta, joka alko jotenki ällöttää.. mutta tosi vaikee saada oikein mitään alas ja mikään ei maistu ja koko aika on paha olo.. tai sellanen ällö.. osa aiemman elämän vatsaoireista on tullu pahentuen takas, mutta niistä on vähän vaikee selittää..

Muutenkin ois ehkä järkevää kirjotella vähän useemmin, ni ei tulis näin pitkiä ja omituisia postauksia.. mutta nyt jos painuis unten maille..