Tänään oli sitten se neuvolalääkäri.Aattelin että mulla on nopeesti vaan sellanen nopee kymmenen minsan aika, jossa saan nopsasti kysellä noista migreenilääkkeistä, että saako käyttää vaiko eikö. Mutta ei se sit mennykään ihan niin.. ;) Mulla oli aika 11.20 ja pääsin pois vasta 12.20, eli tunti meni tollasen pienen asian hoitamisessa.

Alussa ahisti koko sinne neuvolaan meno. Tuntu että oli NIIN väärässä paikassa, kun vaan olla voi. Tosin tehtiinhän siellä sit vähän muutakin. Isoin ahistus tuli alussa siitä, että mun pitäis joskus käydä siellä sen vauvan kanssa, enkä mä tiiä muutenkaan miten ees selviin koko vauvanhoidosta. Ja ku en yhtään tienny muutenkaan miten tollasessa neuvolassa toimitaan. Asiakkaita siellä ei juuri ollu, pari vauvallista mun lisäks koko aikana. Ja tuntu että kellään ei oo kiire mihinkään, mikä on tietysti ihan hyvä asia. Ja kandee varmaan varata aina hyvin aikaa kun sinne menee..

No eka oottelin kymmenisen minuuttia, eikä ketään oikein näkyny missään.. Oli vaan käsketty ottaa kengät ja takki pois. Sitten sieltä tulee sellanen nainen esiliinassa.. (kaikilla niillä terkoilla oli esiliina päällä..) ja kysyy, että jätinkö mä jo pissanäytteen... Sanoin, että en, ku enhän mä ees tienny mistään sellasesta.. tiesin kyllä että neuvolassa niitä pitää jättää, mutta en kyl aatellu et nytki ois.. no olin just käyny kotona kaks kertaa veskis, ni oli vähän hankaluuksia, mut onneks sitä ei paljoo tarvita. Siitä sitten katottiin ne valkuaiset sun muut, mitä ne nyt kattoo ja ne oli vissiin ihan ok, kun ei niistä mitään sanonu. Verenpaineet oli hyvät ja hemoglobiini erinomanen, 150.. ei varmaan tarvi lisärautaa ihan heti. Alkupaino on nyt sitten virallisesti 49.. että sitä lähetään kasvattamaan.. Vähän täyteltiin neuvolakorttia, mutta se oma terkka täyttää sen sitten loppuun.. ja sitten sain kaikenlaista paperia ja lomaketta.

Mä olin koko ajan siinä uskossa, että se nainen on se lääkäri ja sit se oli jo ihan selkeesti ohjaamassa mua ulos, ni aattelin koko ajan, että millon se kysyy, mikä mun asia ylipäänsä oli nähdä se lääkäri.. onneks en sitten kysyny, kun se sano, että mee tohon käytävään oottamaan sitä lääkäriä.. :)

Lääkäri olikin sitten todella mukava.. onhan tuolla muutenkin paljon pehmeempi tunnelma, ku normilääkäreissä, ei ollu lääkärillä valkosta takkia päällä ja leluja yms. oli joka paikassa.. tosin se oli just se, mikä mua alussa ahisti kaikkein eniten. No ehkä tollaseen hempeilyynkin tottuu..

Lääkäri oli alussa heti sitä mieltä, että mitään täsmälääkkeitä ei saa käyttää, mutta kun asiasta keskusteltiin, ni tultiin siihen tulokseen, että koska mun annos on niin pieni (1/3 50 mg:n tabletista), ni voin sen ottaa jos on ihan sietämätön olo.. tietysti yritän ensin ihan vaan  Panadolilla ja muilla keinoilla.. ja Panadolia kuulemma saa syödä ihan paketin mukaan, eli melko paljon.. tosin eihän se juuri mitään auta..
Muistakin lääkkeistä ja muista kyselin. Tiikerisalvaa saa käyttää.. mutta se oli hauska kun kysyin sitä, ni se sano, että "enpä tiedä, mutta mäpäs guugletan".. =D

Vatsalääkkeitä ei saa käyttää, Samarinia saa ja hierontatuolia saa.. ja kipugeelejä ei.. siinä varmaan kaikki mitä kyselin.. ja kun jostain keskustelupalstalta olin lukenu, että Panacodia saa käyttää, niin ei kuulemma saa.. onneks kysyin vielä siitäkin.. mutta eiköhän tolla Panadolilla aika pitkälle pärjätä.. Herpes-rasvasta unohin kysyä, mutta sitä ilmankin onneks pärjää ja vissiin on olemassa joku mitä vois käyttää, niin jos tulee paha tarve, niin eiköhän ne apteekissa osaa sanoa siihen.. ja tietty voihan sinne neuvolaan aina soittaa.

No sitten näitten mun kysymyste jälkeen se lääkäri oli sitä mieltä, että se tekis ne ihan normaalit tutkimukset nyt samalla, mitä eka lääkärikäynnillä tehdään, ni mun ei sitten parin viikon päästä tarvi taas mennä sinne, ku ois se oikee eka lääkärikäynti.. Eli se teki normisisätutkimuksen, missä kaikki oli ihan normaalisti. Ei ollu kohtu vielä kasvanu vissiin yhtään. Halus vielä kuunnella sydänääniäkin, vaikka sanoikin, että niitä tuskin vielä kuuluu.. ja eihän niitä kyllä kuulunukkaan.. tosin en kyllä odottanukkaan.. kiva olis kyllä jos perjantaina jo kuuluis.. Ja tavallaan ihan kiva, että ei nyt vielä kuulunu, ku ois kiva, että mieskin kuulis ne sitten samalla eka kerralla..

No, lääkärin jälkeen piti vielä jäädä odottamaa jotain lähetteitä, jotka sain sitten siltä omalta neukkarilta. Verikokeissa pitäis käydä ensimmäisen ultran yhteydessä, sukupuolitaudit, veriryhmämääritys ja sitten se seulonta. Mutta koska noi voi kaikki ottaa yhellä pistämisellä, ni en aio niitä vielä nyt perjantaina otattaa, vaan sitten ku on se toinen ultra, eli joskus vissiin viikot 10-12.. ni sitten selviin yhellä pistämisellä, ku se ei oo koskaan niin mukavaa..

Mutta siinä olikin kaikki vissiin tänpäiväsestä.. 8.12. on sitten ensimmäinen varsinainen oikee neuvola..