Oli taas tosi mukava lääkärikäynti. Lääkäri oli ymmärtäväinen ja selitti kaikki asiat oikein hyvin. Eipä siellä paljon mitään edes osannu kysyä ja oikeestaan mitään uutta tietoa ei edes paljoo tullu.. paitsi se, kun kysyin, että mites kun ne ovulaatiotestit ei näyttäny ees sitä neljän munasolun ovulaatiota, että mistä johtuu, niin se sano, että sillon ku hormonit on sekasin, niin ne testitkin näyttää mitä sattuu, eli niitä ei kannata käyttää ollenkaan. Ja kun mä niitä just ostin sen 70 kpl ja oon ehkä kymmenen käyttäny, ni niitä ois nyt täällä aika paljon ylimääräsiä, jos joku haluis vaikka sattumalta ne multa ostaa..? En nyt enää muista niitä hormoneita mitä ne oli, toinen oli joku LH ja toinen joku toinen, ni normaalisti niiden suhde on 1:1, mutta mulla on 1:3. Ainii ja sitten kun halusin sillon tammikuussa samalla selvittää mun hemoglobiinin, jos se selittäis vaikka tän mun väsymyksen, niin sekin oli 141, eli tosi hyvä. Rajan se sanoi olevan 117. Ja sit jo itse asias kävi mieles kilpirauhasjututkin, mutta se sanoi niidenkin olevan ihan normaalisti.

No joka tapauksessa se oli sitä mieltä, että Clomeja jatketaan nyt, mutta pienemmällä annoksella. Eli otan puolikkaan tabletin kierron 3.-7. päivä. Ja kaikki ketkä on Clomeja syöny, niin tietää, että niitä on ihan mahoton puolittaa. Lääkärin setäkin sano, että ei tuu onnistuu ja yritti kysellä, että oonko koittanu normaaliannoksella ja sanoin, että joo oon, mutta se toimi nelinkertasesti. :) Ja sitten se ehdotti, että ainoo, mitä se keksii, ni on että murskaa sen koko tabletin ja sitten jakaa sen murskan tasan. Mulla on vielä niitä vanhoja Clomeja jäljellä, jotka on menny vanhaks, niin koetan testailla niillä parasta katkasutapaa. Ja oli muuten taas erinomaisen hyvää palvelua Kaivopihan Yliopiston apteekissa. Siellä on kyllä aina. Tosin ainoo ongelma on nyt se, että noi lääkkeet on loppu suurinpiirtein koko Suomesta ja tukusta ja kaikkialta ja lääkärikin tiesi sen, joten laittoi reseptiin korvaavankin lääkkeen nimen, mutta nekin on sitten jo loppu sattuneesta syystä. Sain niitä nyt 5 kpl, eli riittävät kahteen kiertoon, mutta sitten pitäis vaan jostain metsästää lisää, toivottavasti niitä ois jo sitten jostain tullu.

Joka tapauksessa seuraavasta kierrosta katotaan sitten että miten hyvin se puolikas annos toimii, kun mun järjen mukaan sen pitäis sitten aiheuttaa sen 1-2 munasolua, mikä on ihan sopiva määrä. Ja keskenmenon riski on hieman korkeempi kun normaalisti, mutta se ei välttämättä johdu noista lääkkeistä, vaan koko lapsettomuusongelmasta. Mutta se on sitten sen ajan murhe. Nyt yritetään mun kierto saada vähän aikaistettua, kun se oli viimeks sen 35 päivää, jotta ehdin käydä siellä ultrassa ennen kesätauko ja saisin sitten kesän ajan noita käytellä ihan itsenäisesti. Aika jännää, koska vaikka se yks kontrolliultra onkin tehty, niin eihän sitä voi tietää tasan tarkkaan, miten seuraavassa kuussa reagoidaan ja voikin tulla vaikka kolme munasolua ja sehän se oiskin jännää, jos ne kaiki tärppäis.. :) Tai toisaalta onhan sekin riski, että ultrassa ei näy yhtään mitään, mutta siihen en jotenkin jaksais uskoa.

Ja sitä piti vielä sanoa, että ihanaa, kun käytte täällä kyselemässä miten homma etenee, vaikka en välttämättä aina ihan heti jaksakaan asiasta kirjottaa. Jotenkin on taas vähän sellanen vaihe päällä, että "en  mä mitään lapsia halua". Paljon kivempi ois vaan olla koko aika tosi innostunu, mutta ei vaan pysty. Ja nyt oon vielä poskiontelontulehduksessa, niin onneks ei ollu niitä lääkkeitä nyt vielä päällä, koska tässä olossa on kyllä seksikkyys kaukana... jos sitä sitten ens kierrossa ois taas hehkeenä.. ;)